Værd at vide

Om du lige er flyttet hertil eller du har boet her længe – der er garanteret noget, du er i tvivl om.

På denne side har vi samlet en hel del nyttig viden. Finder du ikke det, du søger, er vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig: i receptionen, på mail eller på telefon 9612 7200.

Nedenfor finder du vigtig information om alle de faciliteter og services, som du kan benytte dig af i Nupark, og du finder praktiske detaljer. På undersiden Find Virksomhed vises en oversigt over alle lejere i Nupark. Har du brug for at opdatere info om din virksomhed, så giv lyd til: nupark@nupark.dk.

Vigtig information på mail

Som lejer i Nupark, opfordres du til, at tilmelde dig vigtig information fra Nupark om f.eks. brandalarmer, ændrede åbningstider, lukkedage osv. Meld dig på listen her.

Vi sender også regulære nyhedsmails, via en anden liste, som har relevans for både nuparkere og for andre uden for Nupark: det kan fx være nyheder om nye lejere, arrangementer i Nupark, ledige lejemål og iværksætteri. Meld dig på listen her.

Reception

I receptionen, bygning A, Nupark nr. 51, modtager vi dine gæster med et smil, og henviser dem gerne til dit kontor eller et booket mødelokale.
Receptionen har åbent hverdage kl. 8.00 – 16.00, og fredag til kl. 14.00. Her kan du henvende dig med alle de spørgsmål, du måtte have. Det er også her, at du kan aflevere og afhente din post. Vi hjælper dig gerne med print, kopiering, laminering m.m.

Spisestedet

Nuparks kantine, Spisestedet, serverer lækre, hjemmelavede måltider for dig dagen igennem.
Morgenbuffeten er åben i hverdagen fra kl. 8.30 til kl. 10.00.
Frokostbuffeten åbner kl. 11.30 til kl. 13.00.
Bestil Take Away (dagens lune ret) i Spisestedet inden kl. 13.00 til 68 kr. pr. person (+ moms).

Vi tilbyder bl.a. faste ordninger, hvor du eller virksomheden betaler en fast månedspris. Er du her ikke så ofte, tilbyder vi også 10-turs klippekort til morgen- og frokostbuffet.

Se priser på diverse madordninger og klippekort på undersiden Priser i Spisestedet.

Ordninger er personlige. Har du spisende gæster, kan klippekort benyttes, eller vi kan sende en faktura efterfølgende (spørg i Spisestedet).

Kontakt nupark@nupark.dk hvis du gerne vil tilmeldes en ordning. 10-turskort købes i Spisestedet.

 

Hjertestartere

Vi har 2 hjertestartere. Én ved kantinen ved sofaen før gangbroen, og én udenfor mødelokale A. Se her på vores oversigtskort.

 

Det sociale Nupark

I Nupark vil vi værne om og pleje den synergi der opstår, når mange virksomheder samles under samme tag.
Vi fejrer derfor bl.a. årets gang med sociale begivenheder, fx sommerfest, julefrokost og børnedag i december, når skolerne holder juleferie. 
Følg med i aktuelle begivenheder på Åbne Arrangementer.

Vi har et lukket forum for nuparkere, hvor vi blandt andre ting, minder om sociale arrangementer: Nupark Lounge på Facebook. Dette er vores online mødested, og her kan alt, der vedrører lejere diskuteres, deles og oplyses. Da forummet kun er for personer i Nupark, skal anmodes om adgang til Facebookgruppen. 

Adgang til Nupark Lounge

Find den lukkede gruppe ved at søge efter “Nupark Lounge” under grupper på Facebook. Bed herefter om adgang til gruppen.

 

Postservice

Når du flytter til Nupark, bliver du tilbudt en postservice-aftale. Den indbefatter, at du får din egen postkasse og postnøgle.
I Nuparks reception modtager vi din post hver dag før frokost, og vi fordeler posten i postkasser. Pakker placeres på hylden bag postkasserne.
Post bedes afleveres i receptionen senest kl. 15.00 og fredag senest kl. 13.00, så hjælper vi med frankering. Vi kvitterer gerne for pakker, men påtager os ikke ansvaret fra kvittering til posten afhentes.

 

Breve

Skriv tydeligt på brevet: modtager, afsender og om det er quickbreve, rekommanderede breve eller breve til udlandet – herved undgås så vidt muligt fejlfrankering. Derefter leveres det i den rette brevholder ved receptionen.
Brevprisen er 1,50 kr. + Post Nords portopriser.

Pakker

Privat- og erhvervspakker kan sendes til ind- og udland.
Vi kan være behjælpelige med at sende din pakkepost med Post Nord eller Interfjord. Pakker, du selv har gjort klar til kurer, lægges under skiltet ’Pakker til afhentning’ ved receptionen.

 

Nøgler og nøglekort

Når du flytter adresse til Nupark har du adgang via et nøglekort 24/7. Der udleveres ét nøglekort pr. person i receptionen. Til lejemål med nøglelås udleveres en fysisk nøgle. Depositum for fysiske nøgler er 300 kr.
Alle nøglekort og fysiske nøgler skal afleveres i receptionen ved opsigelse. Mister du dit nøglekort/nøgle er priserne disse:
– Et nyt nøglekort koster 100 kr.
– En ny nøgle koster 300 kr.
– En ny postnøgle koster 150 kr.

Hvis man fejlagtigt aktiverer en alarmen: Man er forpligtet til at ringe til alarmcentralen og oplyse kodeordet for at afværge unødig vagtkørsel. Nås det ikke, hæfter lejeren for regningen på kørsel.
Kodeordet oplyses via receptionen ved indflytning.

 

Generelt om Nuparks adgangskort

Alle Nuparkere har et personligt adgangskort. Adgangskortet giver personen adgang til de rum, som der er relevant for den enkelte.
De fleste rum er aflåst og beskyttet af en alarm. Alarmen er tilknyttet et sikkerhedsselskab.

Hoveddørene i Nupark aflåses automatisk efter vores officielle åbningstider (kl. 7-17 alle dage), men alle nuparkere kan via deres adgangskort benytte personaleindgangene på alle tider af døgnet.

Guide til daglig brug af adgangskortet
Hvis døren er låst, men uden alarm, køres kortet blot igennem, og der låses op.
Hvis alarmen er aktiveret, lyser den lille alarmklokke rød.
Når kortet køres igennem, skal den sorte stribe på kortet vende til højre.
For at frakoble alarmen, tastes der *1 og kortet køres igennem.
For at tilkoble alarmen, tastes der *2 og kortet køres igennem.
(der går ca. 10 sekunder før alarmen er aktiveret/deaktiveret og klokken lyser rød/stopper med at lyse rød).
Hvis alarmklokken blinker gul, skal du taste din personlige pin-kode (spørg os, hvis du er i tvivl).

Guide til situationer, hvor alarmen går
Tast *1 og kør kortet igennem.
Ring til alarmcentralen: 70 22 77 78.
Oplys kodeordet (hvis du ikke kender det, kontakt da Nuparks reception).

Ved akut behov for kontakt til Nupark udenfor åbningstid (som ikke skyldes, at der er en alarm der er gået) kontakt os på dette nummer: 96 12 72 01.

Kontakt receptionen, hvis der skal ændres i et korts adgangsmuligheder.
Hent evt. en lille vejledning i receptionen. Det passer perfekt ind i holderen til adgangskortet.

 

Lukkedage

Nupark er altid åben, men receptionen er kun åben kl. 8.00 -12.00 mellem jul og nytår, og er lukket den 24. december og 31. december.
Spisestedet holder lukket tre uger i juli, dagene mellem jul og nytår samt alle nationale helligdage og fredag efter Kr. Himmelfartsdag samt Grundlovsdag.

 

Mødelokaler

Find priser på mødelokaler på https://nupark.dk/book-moeder/ eller spørg i receptionen. Projektor kan lejes, hvis det ikke allerede er i lokalet. Nuparkere kan låne studiecellerne i bygning A på 1. og 2. sal gratis. Der kan bookes via Pronestor.

Du er også velkommen til at booke mødelokaler via receptionen eller online – henvend dig i receptionen ang. login til booking.

 

Nuparks arealer

Parkering er gratis.
Wi-Fi er gratis og uden adgangskode, benyt Hotspot eller Hotspotsecondary.
Badefaciliteter finder du i bygning A, parterre. Alle personaleindgange i A kan benyttes. Døren til baderum kræver adgangskort – kontakt receptionen for at få adgang.
Nupark står for rengøring af alle fællesarealer og toiletter. Du er selv ansvarlig for rengøring af dit kontor.
Affald skal sorteres i containere i skuret mellem bygning B og C samt ved bygning F og G.
Batterier og farvepatroner kan afleveres bag postskabet ved receptionen, hvorefter de går til genbrug.
Al rygning foregår udendørs i rygeskuret ud for bygning C.

 

Fester i Nupark

Som lejer i Nupark, har du mulighed for at holde private fester i Nupark i weekender eller tilkøbe en lækker Mad ud af Huset menu, som kan nydes på en anden lokation. Læs mere på Mad ud af Huset og kontakt nupark@nupark.dk hvis du gerne vil holde en privat fest.

 

Retningslinjer for konfiguration af eget Wi-Fi

Nupark stiller som udgangspunkt Wi-Fi til rådighed i indendørs fælles områder og mødelokaler.

Dette sker via vores IT-samarbejdspartner kjeldsen.it ApS. Kjeldsen.it kan derfor hjælpe med eventuelle udfordringer i forbindelse med nedenstående.

Nogle lejere kan finde det nødvendigt, at opsætte og benytte eget Wi-Fi, og dette er helt OK. Dog er der nogle ting at tage højde for, rent teknisk. Dette skyldes at Wi-Fi signalerne ellers vil snakke ind over hinanden (Crosstalk), og til sidste ødelægger de det for alle parter. Og netop fordi vi bor tæt og der er mange virksomheder, så vil der være rigtig mange Wi-Fi netværk og signaler/støj her i Nupark.

 

Generelle tips til mindre støj på fælles netværk

  1. Kablet netværk er mere stabilt. Kabel derfor så mange enheder som muligt.
  2. Jo færre trådløse enheder, jo mindre støj og des bedre vil oplevelsen værre for de resterende enheder, som ikke kan kables.
  3. Mange moderne printere har Wi-Fi indbygget. Bruges det ikke, så slå det fra = mindre støj.
  4. Ikke bruge Wi-Fi extenders/boosters, da de ødelægger den totale oplevelse, for alle andre omkring sig. Sæt i stedet for 2 stk Acces punkter op og juster sendestyrken herefter.
  5. Når man tilslutter nyt Wi-Fi udstyr, så lav et survey og se hvor på kanalerne man skal placere sit netværk. Dette er for at undgå for mange netværk på samme kanal (Crosstalk).

 

Info om Nuparks Wi-Fi opsætning

2.4Ghz køre på kanalerne 1, 6 og 11, samt en 20Mhz kanal bredde.

5Ghz køre på kanalerne 36, 40, 44 og 48, samt en 20Mhz kanal bredde.

Denne konfiguration er valgt, ud fra tankegangen om at gøre Wi-Fi tilgængeligt for så mange enheder som muligt og skabe mindst muligt støj og crosstalk. Der er ikke fokus på hastighed med denne opsætning, dog vil man som oftest opnå hastigheder på 50-100Mbit alligevel. Til sammenligning så kræver et alm. Netflix eller Youtube stream i 1080p, kun 5-6Mbit båndbredde. Microsoft Teams videomøde ligger på 1½-2Mbit.

 

Hvordan skal man som lejer konfigurere sin Wi-fi

  1. Justér sendestyrken så den matcher lejemålets størrelse. Default er som ofte fuld styrke, hvilket i de fleste tilfælde er alt for højt sat og vil kun forstyrre andre Wi-Fi netværk.
  2. På 2.4Ghz Wi-Fi, bliv på kanalerne 1, 6 og 11, samt 20Mhz kanal bredde.
  3. På 5Ghz Wi-Fi, bliv på kanalerne 36, 40, 44 og 48, samt 20Mhz kanal bredde. Eller man kan gå på kanal 54 og opad, hvis man vil på 40Mhz kanalbredde. 80Mhz kanalbredde starter ved kanal 58 og opad.

 

Vi er klar til at hjælpe dig

Mogens S. Poulsen

Direktør

Tlf.: 9612 7210
Mail: msp@nupark.dk

Right Menu Icon